چاپ        ارسال به دوست

خبرگزاری صدا و سیما -رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا اعلام کرد :

تنها نیم درصد شکایت‌ها مربوط به فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد است

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا نیک‌نفس میزان شکایات از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد را کمتر از نیم درصد کل شکایات اعلام کرد و افزود: این رقم نشان می‌دهد فضا و خدمات این فروشگاه‌ها بسیار سالم‌تر از فروشگاه‌های فاقد نماد است. سرهنگ علی نیک نفس افزود: مردم می‌توانند به فروشگاه‌هایی که نماد اصیل اعتماد الکترونیکی دارند اعتماد کنند و خریدهایشان را در این فروشگاه‌ها انجام دهند زیرا این فروشگاه‌ها تحت نظارت هستند و احتمال وقوع جرم در این فروشگاه‌ها به مراتب کمتر از فروشگاه‌هایی است که این نماد را ندارند . وی تاکید کرد: مطمئنا اگر در فروشگاه‌های دارای نماد، جرمی هم رخ دهد قابل پیگیری است . نیک نفس ضمن هشدار به مردم خاطرنشان کرد: نماد اعتماد الکترونیکی باید اصالت داشته باشد که این اصالت را در سایت Enamad.ir می‌توان پیگیری کرد . وی گفت: موضوع جعل نماد به دلیل اهمیت موضوع درصدر پیگیری‌های پلیس فتا قرار دارد و افرادی که این نماد را جعل کرده اند در چرخه رسیدگی قضایی قرار گرفته اند و پلیس فتا برای اعتمادی که مردم به نماد می‌کنند این موضوع و فروشگاه‌های اینترنتی را مستمر رصد می‌کند تا فضای سوءاستفاده را کاهش دهد . رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد و گفت: این 700 شکایت رسمی تلقی نمی‌شود و شامل گزارش‌هایی است که مردم برای پیگیری و نظارت‌های بهتر به ما اطلاع می‌دهند . وی بیشتر شکایات مردم از فروشگاه‌های اینترنتی را تطابق نداشتن کیفی کالاهای تبلیغی با کالای تحویلی اعلام کرد و افزود: تحویل ندادن کالا از طریق سایت‌های فاقد نماد و تحویل کالاهای تقلبی از دیگر شکایات مردمی در مورد فروشگاه‌های اینترنتی بوده است.


١٢:٥٧ - چهارشنبه ٩ فروردين ١٣٩٦    /    شماره : ٢٣    /    تعداد نمایش : ٣٢٩٣٣